ramand

Good

ramand

Good

پیچ و مهره

پیچ آلومینیومی چیست؟
پیچ آلومینیومی یک بست استوانه ای است که از فلز آلومینیوم محکم و سبک ساخته شده است. یک بخش باریک روی هر پیچ آلومینیومی معمولاً به طور جزئی یا کامل با شیارهای موازی رزوه می شود. پیچ و مهره های آلومینیومی معمولاً برای بستن قطعات در طیف گسترده ای از کاربردهای مکانیکی و الکترونیکی استفاده می شود. پیچ آلومینیومی معمولاً در یک سوراخ رزوه‌دار پیچ می‌شود یا با یک مهره آلومینیومی روی انتهای رزوه‌دار بیرون زده ثابت می‌شود. گاهی اوقات از آچارهای گشتاور برای سفت کردن دقیق پیچ و مهره های آلومینیومی بدون آسیب رساندن به آنها استفاده می شود.
کاربردهای بیرونی مکان ایده آلی برای پیچ و مهره های آلومینیومی است. دستگاه هایی که برای تماس منظم یا غوطه ور شدن در آب در نظر گرفته شده اند اغلب با پیچ و مهره های آلومینیومی متصل می شوند. آلومینیوم در مجاورت رطوبت مانند پیچ ​​و مهره های آهنی یا آهنی زنگ نمی زند. پیچ‌ها، مهره‌ها و واشرهای آلومینیومی در اندازه‌های مختلف برای جایگزینی بست‌های بادوام کمتر در پروژه‌های مختلف موجود هستند. افزایش جزئی در هزینه یک پیچ آلومینیومی معمولاً با عمر مفید طولانی آن جبران می شود.
بسیاری از پیچ و مهره های آلومینیومی آنودایز می شوند تا به آنها رنگ داده و آنها را با یک لایه بیرونی محافظ آب بندی کنند. یک پیچ آلومینیومی به عنوان یک آند یا حامل جریان به یک مدار الکتریکی بایاس وصل می شود. فرآیند آندایز کردن با عبور الکتریسیته از پیچ آلومینیومی و تسریع اکسیداسیون سطح آغاز می شود. آلومینیوم مانند اکثر آلیاژهای آهنی پس از اکسیداسیون سطوح آسیب پذیر جدید را پوست نمی کند و در معرض دید قرار نمی دهد. درزگیرهای رنگی به سطح متخلخل اکسید شده آلومینیوم می چسبند و پیچ و مهره را واقعا تقویت می کنند.
پیچ و مهره های آلومینیومی آنودایز شده دارای استحکام نصب با سهم بسیار کمی از وزن هستند. با حذف وزن اضافی، وسایل نقلیه می توانند کارآمدتر حرکت کنند. جایگزینی پیچ و مهره های استاندارد با نسخه های آلومینیومی سازگار می تواند وزن هواپیما، وسایل نقلیه زمینی و قایق ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مجموعه های پیچ و مهره آلومینیومی رنگارنگ می توانند لهجه شخصی را به یک ماشین آلات محبوب اضافه کنند. یک پیچ آلومینیومی که به درستی نصب شده باشد، سال ها بدون نیاز به تعویض دوام می آورد.
گشتاور اغلب برای سفت کردن یک پیچ آلومینیومی بدون سفت شدن بیش از حد استفاده می شود. گشتاور اندازه گیری نیروی دورانی روی یک جسم است. بسیاری از آچارهای گشتاور دارای تنظیمات گشتاور از پیش تعیین شده یا قابل تنظیم برای بررسی سفتی پیچ هستند. برای نصب پیچ‌های آلومینیومی نیز می‌توان از یک ضامن یا آچار معمولی استفاده کرد، اما اکثر سازه‌های تجاری، قابلیت اطمینان آچار گشتاور را ترجیح می‌دهند. پیچ ها معمولاً به سرعت با دست قبل از استفاده از آچار گشتاور برای ایجاد کشش یکنواخت نصب می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد